Chicken Noodles with Cashews and Bell Pepper dipped in Ketjap

20150410_212726

Voor mijn nieuwste items ben ik opzoek gegaan naar een random verzameling aan ingredienten waar ik een (aantal) gerechten van ga maken! Wat is er nou leuker dan uit jouw comfortzone treden en ingredienten te gebruiken die je niet kent of waarvan je niet weet of ze bij elkaar passen in een gerecht?

Zo stuurde mijn goede vriendin een lijstje door met daarin de volgende ingredienten: gele paprika, kip, banaan, druiven, spinazie, cashewnoten en kokoswater.

Deze week post ik het eerste gerecht wat ik met bovenstaande ingredienten heb gemaakt! Volgende week komt de andere ;)! Spannend! Hihi, of nouja dat vond ik tenminste! Stiekem was het heel lekker!

Hier komt ‘ie!

20150410_212737

1 gele paprika, 200 gram kipfilet, 2 handjes spinazie en 1 handje cashews (en nog een beetje 100 gram eiermie en ketjap manis!). De Ketjap Manis bevat een klein beetje suiker, dus als je echt voor geen suiker wil gaan, dan kan je het altijd weglaten en bijvoorbeeld een teentje knoflook meebakken! Is ook erg lekker!

En mocht je een allergie hebben voor noten, dan kun je natuurlijk altijd de cashews weglaten he;)!

How to make it?
1. Zet wat water op met zout (of herbamare) en kook de mie.
2. Snijd de paprika en de kipfilet in stukjes.
3. Meng de kipfilet met 2 eetlepels ketjap manis en laat dit 10 minuutjes intrekken.
4. Verwarm de koekenpan met wat olie en bak de cashews goudbruin. Let op dat ze niet aanbranden, dat gaat super snel! Dus goed op deze lekkernijtjes letten!
5. Als de cashews bruin zijn gooi ze dan tijdelijk even in een bakje (later bak je ze weer mee!).
6. Zet de koekenpan weer op het vuur en bak de kipstukjes goed gaar.
7. Ondertussen is de mie waarschijnlijk al gekookt. Giet deze af en bak de mie mee met de kip stukjes!
8. Bak nu de spinazie en de paprika mee.
9. Is de spinazie geslonken? Gooi dan de cashews even in dezelfde pan en bak ze kort nog even mee!

Finito! Geniet van jouw heerlijke gerecht! En tot volgende week, dan krijg je te lezen wat ik heb gemaakt met de banaan, spinazie, kokoswater en druiven.

Wat zou jij met deze ingredienten maken?

2 thoughts on “Chicken Noodles with Cashews and Bell Pepper dipped in Ketjap

Laat een berichtje achter..